program


Csongor és Tünde
10

Csongor és Tünde

Vörösmarty, a magyar romantika legnagyobb költője. Mindössze ötvenöt év adatott neki, életműve nemzeti örökség és világirodalmi érték. „Hol van a boldogság, melyben az ember kielégülhet?" Erre a kérdésre Vörösmarty a Csongor és Tündével felel, mely kétségkívül a magyar irodalom főművei közé tartozik.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Torsdag, 27. Marts 2025 11:00

Vörösmarty Mihály

CSONGOR ÉS TÜNDE

 

színmű két részben

 

Az előadás időtartama kb. 2 óra 30 perc, egy szünettel.

 

 

Vörösmarty harmincéves korában írta a Csongor és Tündét, a legzeneibb hangzású magyar színjátékot. Életében nem láthatta színpadon, 1879-ben Paulay Ede rendezte meg először a Nemzeti Színházban. Pedig Vörösmarty ezt a művét első pillanattól színpadra szánta, a sajátos jegyekkel rendelkező magyar drámairodalom megteremtésének igényével. 

 

Drámairodalmunk egyik alapműve a Csongor és Tünde, amely Az ember tragédiájával és Bánk bánnal alkotja a klasszikus magyar drámai triászt. A Csongor és Tünde színpadra állítása próbatétel elé állítja a színházművészeket: megtalálni azt a kortárs színpadi formát, amely méltóképpen és szenvedélyesen közvetíti ezt az ősi mitológiákból szőtt többdimenziós tündérmesét a boldogságkeresésről.

 

 

Szereplők: 

 

Csongor: Mészáros Martin

Tünde: Ács Eszter / Battai Lili Lujza e.h.

Mirigy: Nagy Mari / Szilágyi Ágota

Ilma: Szűcs Nelli

Balga: Szarvas József

Kalmár: Ivaskovics Viktor m.v. / Pallag Márton

Fejedelem: Rubold Ödön

Tudós: Berettyán Nándor

Kurrah: Szabó Sebestyén László m.v.

Berreh: Rácz József

Duzzog: Bakos-Kiss Gábor m.v.

Ledér: Tóth Auguszta

Dimitri: Kovács S. József


Tündérek, Nemtők: az Újbudai Babszem Táncegyüttes növendékei.

Az Éj monológját archív hangfelvételről Lukács Margittól halljuk.


Díszlet, jelmez: Nagy Viktória

Dramaturg: Kulcsár Edit

Rendező: Vidnyánszky Attila

 

Bemutató: 2016. március 11.

Aktuelt


Két férfi életközepi válságát ismerhetjük meg Neil Simon eredetileg színdarabnak íródott, de 1968-ban filmként is debütáló vígjátékában

Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon is emberi tulajdonságokkal felruházott - macskái. Eltáncolják és eldalolják életüket.

A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.

PÅ PLAKATEN


Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette…

Szeretve mind a vérpadig – akár ez is lehetne a címe Umberto Giordano operájának, amelyben nagy történelmi tablót, a halállal…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.