Anna Karenina
A Miskolci Balett és a GG Tánc Eger közös produkciója
több
A Miskolci Balett és a GG Tánc Eger közös produkciója
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. május 28. hétfő, 19:00
Romantikus táncjáték
„Az észt azért kapta az ember, hogy megszabadítsa magát, tehát meg kell szabadulni. Miért ne oltsa el az ember a gyertyát, amikor nincs mire néznie többet, amikor mindenre olyan utálatos nézni? De hogyan?(…) Egy tehervonat épp akkor ért oda…”
A varázslatos Anna Karenina, a társaság megbecsült tagja. Mindene megvan: magas rangú férj, gyerek, tisztelet. Ám egy végzetes napon összetalálkozik a fényes karrier előtt álló, fess katonatiszttel: Vronszkijjal. Ekkor még nem tudja, de ettől a pillanattól fogva élete már sohasem lesz az, ami eddig volt.
Lev Tolsztoj négy évvel a Háború és béke befejezése után, 1873-ban kezdett bele második nagyregényébe, az Anna Kareninába, melyről Nyikolaj Sztrahovnak írt levelében így vall: - “Ez a regény az első valódi regény életemben, nagyon megfogta a szívemet...”
Tolsztoj levelezéséből tudjuk azt is, hogy Puskin műveinek hatására született meg benne az ötlet, hogy regényt ír egy tragikus élményből: 1872-ben szemtanúja volt, amikor egy fiatal nő, féltékenységi rohamában egy tehervonat elé vetette magát. Tolsztojt a halott, összeroncsolt nő látványa sokáig nyomasztotta. Tizenegyszer dolgozta át művét, mire megszületett az a végső változat mely Annát az irodalom legnagyobb hősnői közé emelte, s amely - Thomas Mann szavaival élve - minden idők “legnagyobb társadalmi regénye”
Velekei László Harangozó-díjas koreográfus alkotásai fókuszában mindig az emberi érzelmek és azok mozgatórugói állnak. Tolsztoj terjedelmes regényéhez is ezzel a szűrővel nyúl: lecsupaszítva a cselekményt a két főhősre: Annára és Vronszkijra helyezi a hangsúlyt úgy, hogy közben szakít a kronologikus történetmeséléssel.
Anna Karenina: Kelemen Dorottya
vronszkij gróf: Emődi Attila
Karenin: Topolánszky Tamás harangozó-díjas
Kitty: Szeles Viktória
Levin: Schlégl András
Vronszkaja grófné: Tóth Karolina
Szerjozsa: Barta Csongor
Barátok, rokonok, tömeg / Friends, relatives and others:
Joni Österlund, Törteli Nadin, Varga Kristóf – a GG Tánc Eger táncművészei, valamint
Kocsis Andrea, Lukács Ádám, Kovalszki Boglárka, Bolla Dániel, Bányai Mirjam,
Dávid Patrik, Márton Richárd János, Mohai Cintia, Dragos Dániel,
Szűcs Boglárka, Fűzi Attila, Kepess Boglárka
– a Miskolci Balett táncművészei
Díszlet / Sets: Bozóki Mara
Jelmez / Costumes: Juhász Katalin
Dramaturg / Dramaturgy: Csepi Alexandra
Zene / Music: Ludovico Einaudi, Max Richter montázs
Ügyelő / Stage Manager: Ludányi Andrea
Balettmester, koreográfus-asszisztens / Ballet Instructor / Assistant to Choreographer:
Jónás Zsuzsa
Rendezőasszisztens / Assistant to Director: Gergely Attila, Fűzi Attila
Rendező-koreográfus / Directed and choreographed by
Velekei László Harangozó-díjas
A világ leghíresebb csábítójának történetét Horváth Illés, színházunk művészeti vezetője állítja színpadra.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.
Hagyomány, hogy a BFZ évada új operaprodukcióval indul. Fischer Iván a legváltozatosabb műveket választja ki Mozarttól Monteverdin át Brittenig, és nemegyszer fordít egyet azon a bizonyos csavaron.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!