
Tabajdi Ádám, Schallinger-Foidl Artúr, Kristófi László és Kaposi Brúnó - A Zeneakadémia műhelyei-
A Doktori Iskola orgonista hallgatóinak koncertje
A Doktori Iskola orgonista hallgatóinak koncertje
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, February 03 2023 7:30PM
Sosztakovics: Ünnepi nyitány, op. 96 (Tabajdi Ádám orgonaátirata)
Mendelssohn: Variations sérieuses, op. 54 (Reitze Smith orgonaátirata)
Tabajdi Ádám (orgona)
J. S. Bach: c-moll passacaglia, BWV 582
Reger: Tizenkét darab, op. 59 – 12. Te Deum
Schallinger-Foidl Artúr (orgona)
SZÜNET
Albéniz: Spanyol szvit, op. 47 – 5. Asturias (Kristófi László orgonaátirata)
Liszt: Zarándokévek, Első év: Svájc – 6. Obermann völgye (Johannes Geffert orgonaátirata)
Kristófi László (orgona)
Duruflé: Szvit, op. 5
Kaposi Brúnó (orgona)
Hans Koessler a magyar zenetörténet-írás egyik megkerülhetetlen alakja, nevét azonban szinte kizárólag egyetlen kontextusban emlegetik: ő volt ugyanis a századforduló zenésznemzedékének, köztük Dohnányinak, Bartóknak és Kodálynak a zeneszerzéstanára. Arról viszont jóval kevesebb szó esik, hogy az orgonaművész Koesslert eredetileg orgonatanárnak és kórusvezetőnek hívták meg a Zeneakadémia 1882-ben elindított orgona szakára, ahol olyan művészek köszönhették neki képzettségüket és pályafutásukat, mint Antalffy-Zsiross Dezső, Hammerschlag János és Zalánfy Aladár. Az orgonistaképzés jelentősége azóta sem csökkent az intézményben, ahol a diákok – köztük a doktoranduszok is – 2018 óta egy kivételesen nagyszerű hangszeren, a Nagyterem nemrég újjáépített Voit-orgonáján mutathatják be a tudásukat, azon az instrumentumon, amelynek eredeti változatát éppen a Koessler-tanítvány Antalffy-Zsiross szólaltatta meg először 1907. május 15-én.
Az ikonikus zenekar ezúttal egy nem mindennapi, különleges koncertre várja a rajongóit. (esőnap: június 22.)
Miért álmodunk? Mire valók az álmok? Miért vannak a rossz álmok? Ebben a fordulatos, magával
Recirquel’s new production, Paradisum explores the myth of rebirth following the silence of a destroyed world, where the means of communication is the body, and the only common language is movement.
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.