Program


Palya Bea, Michal Elia Kamal és a Light in Babylon

Palya Bea, Michal Elia Kamal és a Light in Babylon

Palya Bea ezúttal a Törökországban élő Michal Elia Kamal együttesét, a Light in Babylont látja vendégül.

Palya Bea, Michal Elia Kamal és a Light in Babylon

ének, sansula, tapan Palya Bea

Közreműködők:
dob, ütőhangszerek    Czirják Tamás
oud, buzuki, kalimba, furulya    Gerzson János
cimbalom    Lisztes Jenő
nagybőgő    Orbán György
furulya, szaxofon, duda, kaval    Szokolay Dongó Balázs

Light in Babylon:
ének    Michal Elia Kamal
santur    Metehan Çiftçi
gitár    Julien Demarque
basszusgitár    Payam Ghasemi
ütőhangszerek    Stuart Dickson

Palya Bea ezúttal a Törökországban élő Michal Elia Kamal együttesét, a Light in Babylont látja vendégül. „Vannak énekesnők - vallja Palya Bea -, akikben a különbség vonz, és vannak, akik felé egyfajta »sisterhood«-érzés sodor. Elia ez utóbbi - ha Isztambul utcáin sétálnánk, testvéreknek nézhetnének minket. Neki is a testében van a ritmus, mint nekem: ő is táncol és ütőzik, mint én. És csakúgy, mint én, Elia is ünnepli az éneklés közösségi erejét, zenekara pedig gyönyörű hangokkal övezi. Ünnep lesz a közös koncertünk is.”

Palya Bea 2015-ben indult sorozata, a Selymeim - Énekesnők a nagyvilágban kétszeres élményt garantál az énekesnő rajongói számára, hiszen olyan zenei utazáson vehetnek részt, mely nemcsak arról vall, hogy Bea épp merre jár zenekarával, hanem arról is, hogy kik azok az énekesnők, akikkel a legmélyebben azonosul, kik azok a „dalos tündérek és zenész amazonok, akik simogatják, elringatják, vagy felébresztik rossz álmaiból”.
Ezúttal - az iráni gyökerű, Izraelben született, de Törökországban élő - Michal Elia Kamal együttesét, a Light in Babylont látja vendégül. Kamal isztambuli utcazenészként kezdte pályafutását az iráni Metehan Çiftçi (santur) és a francia Julien Demarque (gitár) kíséretében, majd csatlakozott hozzájuk a török Payam Ghasemi (basszusgitár) és az angol Stuart Dickson (dobok). Szerteágazó gyökereikből színpompás zenei univerzum jött létre, mely egyaránt magával ragadja a török cigányzenék és a szefárd zsidó dalok híveit. De még e stiláris gazdagságnál is feltűnőbb az a szenvedélyes előadásmód, amely Kamal énekét jellemzi, és amely alighanem eltéphetetlen selyemként fonódik majd össze Palya Bea énekével.