Podujatie


Motus (IT): MDLSX

Motus (IT): MDLSX

Olasz nyelven, magyar-angol felirattal
Intenzitás, őszinteség, önazonosság, Silvia Calderoni miközben a színpadon fizikailag és lelkileg lemeztelenedik, működteti az előadás technikai apparátusát: operatőr, hang- és videotechnikus, egyszemélyben. Magától értetődő hitelessége felold minden dagályosságot és mesterkéltséget.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: utorok, 02. október 2018, 20:00

Az amerikai Jeffrey Eugenides 2002-es kulcsregénye a Middlesex adta a darab címét (MDLSX), Rosi Braidotti fenimista filozófus On becoming Europeans c. írása pedig azt a nyitottságot,  sokszínűséget mutatta meg, amely lehetővé teszi azt, hogy ki lehessen bújni a normáknak megfelelés konformizmusából. A 10 éves Motus-tag Silvia Calderoni, ön- és identitáskereső  utazása alatt nemcsak excentrikus Dj/Vj settell kísérletezik, hanem valóságos  „himnuszt” ír  a valakivé válás szabadságáról, hogy más legyen/lehessen mint amit rákényszerít az állampolgárság, a szülőföldhöz tartozás, a bőrszín, a test.  

Az MDLSX nemcsak az önéletrajzi és az irodalmi utalásokat ütközteti, hanem a fikció és a valóság határmezsgyéin lebeg, de a nemi hovatartozás és a nemi identitás korlátainak lerombolásán is dolgozik. között. Az előadás háttéranyagaiként  Judith Butler amerikai filozófus gender témájú műveiből, Donna Haraway Cyborg Manifesto c. esszéjéből, Paul B. Preciado Countersexual Manifesto műveiből és más, a kaleidoszkópikus queer világhoz kapcsolódó írásokból is merít.
 
A szükséges változás annyira mélyen rejlik, hogy azt mondjuk rá, lehetetlen, annyira mélyen, hogy azt mondjuk rá, elképzelhetetlen. De a lehetetlen bekövetkezik és az elképzelhetetlen elkerülhetetlen. (Manifesto Animalista, Paul B. Preciado)
 
A Motust a rendező páros, Enrico Casagrande és Daniela Nicolò alapította 25 éve, a  társulat a 90 –es években nagy fizikai és érzelmi hatású produkciókkal robbant be és minden előadásban a napjaikat érintő durva ellentmondásokkal foglalkozik. Az elmúlt években a páros készített színházi előadásokat, performanszokat, installációkat és videókat, vezettek szemináriumokat és workshopokat, részt vettek összművészeti fesztiválokon.

Számos díjat kaptak, köztük 3 alkalommal az UBU Prize-t és rangos különdíjakat kaptak munkáikért. Szabadgondolkodók, New Yorktól Buenos Airesig megfordulnak a világ legkülönbözőbb sarkain legutóbb az Alexis, egy görög tragédia c. előadásuk járt nálunk Silvia Calderoni főszereplésével, 2012-ben.  

Előadó: Silvia Calderoni
Rendezte: Enrico Casagrande, Daniela Nicolò
Dramaturg: Daniela Nicolò, Silvia Calderoni
Hang: Enrico Casagrande , együttműködésben Paolo Panellával és Damiano Bagli-val
Fény és video: Alessio Spirli
Produkciós vezető: Elisa Bartolucci és Shaila Chenet
Külföldi forgalmazó: Lisa Gilardino
Kommunikáció: Marta Lovato és Estelle Coulon
Koprodukciós partnerek: La Villette – Résidence d’artistes 2015 Paris, Create to Connect (EU project) Bunker/ Mladi Levi Festival Ljubjana, Santarcangelo 2015 Festival Internazionale del Teatro in Piazza, L’arboreto – Teatro Dimora di Mondaino, MARCHE TEATRO

Naša ponuka


„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”

A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű. Meséjében szegény, beteg nagymamájának gyűjt könyöradományokat. Kettejük barátsága akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy mindketten a Riviérán kívánnak turistákat kifosztani, és rájönnek, hogy szövetkezve könnyebb. A Steve Martin és Michael Caine játékával fémjelzett film nem véletlenül ihlette meg a „színházcsinálókat”. A fordulatokban gazdag és rendkívül humoros történet kiváló zenével fűszerezve robbant be a Broadwayre, útját azóta is töretlen nevetésorkán, tapsvihar és díjeső övezi.

Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.

Tipy


A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.