Podujatie


DOHNÁNYI, BARTÓK, BEETHOVEN - JEAN-EFFLAM BAVOUZET Kocsis/3

DOHNÁNYI, BARTÓK, BEETHOVEN - JEAN-EFFLAM BAVOUZET Kocsis/3

A magyar XX. század és a bécsi klasszika között osztja meg hangversenyének műsorát a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a Kocsis bérlet harmadik estjén.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 27. marec 2025, 19:30

DOHNÁNYI, BARTÓK, BEETHOVEN – JEAN-EFFLAM BAVOUZET

DOHNÁNYI ERNŐ: Szimfonikus percek, op. 36
BARTÓK BÉLA: III. zongoraverseny, Sz. 119, BB 127
***
LUDWIG VAN BEETHOVEN: III. (Esz-dúr, „Eroica”) szimfónia, op. 55

Jean-Efflam Bavouzet zongora
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Vashegyi György

Dohnányi Ernő 1933-ban alkotta meg Szimfonikus percek című öttételes zenekari sorozatát, amelyet a benne foglalt karakterdarabok eleganciája, színgazdagsága és szellemessége az életmű egyik legnépszerűbb slágerévé tett. Vashegyi György és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar műsorának középső számában a rendkívüli szuggesztivitású zongoraművész, Jean-Efflam Bavouzet tolmácsolását hallgatva megfigyelhetjük, hogyan válik mozartian klasszikus tisztaságúvá a III. zongoraverseny Bartókjának kései stílusa, míg Beethoven Eroicája éppen ennek ellenkezőjét mutatja meg: azt, hogyan lép túl a zene nagy forradalmára a klasszika keretein.

A magyar XX. század és a bécsi klasszika között osztja meg hangversenyének műsorát a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a Kocsis bérlet harmadik estjén. A közelmúltban Kossuth-díjjal kitüntetett Vashegyi György először Dohnányi Ernő sziporkázó tételsorát, a Szimfonikus perceket vezényli: keletkezését (1933) követően a változatos karaktervilágú, színesen hangszerelt, szellemes ciklus nagy népszerűségre tett szert, manapság mégsem kapja meg a kvalitásait megillető figyelmet. Bartók III. zongoraversenye, a zeneszerző Amerikában komponált hattyúdala igazi XX. századi klasszikus, abban az értelemben is, hogy a zeneszerző ebben a búcsúzó művében korábbi karcos-érdes stílusához képest mozartian szelíd hangot üt meg – ez nem is csoda, hiszen a kompozíciót feleségének, Pásztory Dittának szánta. Ezúttal a kivételes tudású és páratlan szuggesztivitású francia virtuóz, Jean-Efflam Bavouzet lehel lelket a kottafejekbe. A második rész a bécsi klasszikáé, pontosabban azé a pillanaté, amikor Beethoven feszegetni kezdi a klasszikus stílus formai, terjedelmi és hangzásbeli kereteit: a III., Esz-dúr, Eroica-szimfóniában.

Naša ponuka


10+ 120 perc, 1 szünettel Bábtechnika: bunraku, óriásbáb

Mit keres az 1930-as évek Moszkvájában az ördög? Miért veszti el a fejét (szó szerint) az ateista irodalmi folyóirat-szerkesztő? Hogyan kerül „Hontalan” elmegyógyintézeti cellájába a Mester? Mit gondol Poncius Pilátus és Ha-Nocri (Jézus)? Milyen alkut köt Margarita az ördöggel? A sztálini elnyomás elől a regényébe menekülő Bulgakov csodálatos víziója színpadi varázslatként születik újra a Nemzetiben.

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

Tipy


Pörgős vígjáték, ami egy percre sem engedi elkalandozni a nézőt.

Az angol kormánypárt egyik képviselője az ellenzék egyik bombázójával csalja a feleségét, és valószínűleg nem is lenne ebből probléma, ha…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.