Tytuł


Dobozy Borbála, Pierre Hantai és az Aura Musicale Bach-estje

Dobozy Borbála, Pierre Hantai és az Aura Musicale Bach-estje

Tiszta barokk
Dobozy Borbála, Pierre Hantaï és az Aura Musicale

 więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Czwartek, 29 Listopada 2018 19:30

J. S. Bach: c-moll versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1060
J. S. Bach:  C-dúr versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1061
SZÜNET
J. S. Bach:  5. (D-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1050
J. S. Bach:  c-moll versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1062

Dobozy Borbála, Pierre Hantaï (csembaló) Győri Noémi (fuvola); Paulik László (hegedű) Aura Musicale (művészeti vezető: Máté Balázs)

„...a clavecint a maga idejében aligha hurcolták koncertpódiumra; ez a vékonyhangú szerszám specialiter kamarahangszer volt, melyet csak kamarában, azaz szobában használtak.” Bartók Béla 1912-es, Clavecinre írt művek előadása című cikke óta nagyot fordult a világ: a clavecin, azaz a csembaló polgárjogot nyert a hangversenytermekben. Ma inkább az kelt feltűnést, ha valaki régi repertoárt zongorán szólaltat meg – a Zeneakadémián is már 1970 óta lehet főtárgyként csembalót tanulni. A tanszak vezető oktatója Dobozy Borbála, akinek a magyar felmenőkkel bíró Pierre Hantaï csembalóművésszel és az Aura Musicaléval közös novemberi estjén Johann Sebastian Bach kétcsembalós versenyművei kerülnek középpontba. Bach ezen ritkán hallható kompozícióit bizonyíthatóan saját maga és fiai számára írta át az 1730-as években korábbi műveiből, a lipcsei Zimmermann Kávéházban tartott Collegium Musicum-összejövetelekre. A hangversenyen felcsendül továbbá a zeneszerző kötheni időszakában keletkezett 5. brandenburgi versenye, amely a zenetörténet első szóló billentyűs hangszert alkalmazó concertója.

Nasza oferta


Az előadás ízelítőt ad a harmincas évek diktatúrájából az egyes emberek sorsán keresztül. A sztálini diktatúrában a Sátánhoz is jobb tartozni, mint a feljelentgető házmesterek társadalmához. A legfontosabb tanulságot Pilátus mondja ki: „a gyávaság a legeslegrútabb bűn.”

Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.

„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”

Proponujemy również


A februári koncert után májusban Brahms újabb két magyar tánca, egy kihívást jelentő versenyműve és mélységeket megjáró szimfóniája kerül a…

A kubai mulatók forró, szivarfüstös éjszakáinak sztárja, a kubai nép elsőszámú kedvence, a HABANA SOCIAL CLUB zenekar a 2024-es világkörüli…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.