
A Budapesti Fesztiválzenekar hangversenye
Műsor:
Finzi: The Fall of the Leaf, op. 20.
Brahms: a-moll kettősverseny, op.102.
Berlioz: Fantasztikus szimfónia, op.14.
Műsor:
Finzi: The Fall of the Leaf, op. 20.
Brahms: a-moll kettősverseny, op.102.
Berlioz: Fantasztikus szimfónia, op.14.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Lørdag, 14. December 2019 19:00
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a hangverseny kezdési időpontja 19:00 óra!
Közreműködik: Vilde Frang – hegedű, Truls Mørk – cselló, Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
Gerald Finzi (1901-1956) neve a legtájékozottabb koncertlátogatók számára is meglehetően ismeretlenül cseng. A brit zeneszerző magánúton végezte tanulmányait. Művei közül legjelentősebbek dalciklusai és kóruskompozíciói, melyeket gyakran latin szövegre komponált. Lírai hangú The Fall of the Leaf (Hulló falevél) című elégiája Martin Peerson dallamához nyúl vissza, mely a brit reneszánsz zene egyik fontos gyűjteményében, a Fitzwilliam Virginal Bookban lelhető fel. A darab vázlatai 1926-29 között készültek, majd kétzongorás verzióban készült el a partitúra. Hangszerelése azonban hiányos maradt, a kiegészítéseket utóbb a zeneszerző barátja, Howard Ferguson végezte el.
Johannes Brahms 1887-es keltezésű a-moll kettősversenyének zenei anyaga a szerző eredeti szándéka szerint ötödik szimfóniájának alapjául szolgált volna. Ezért nem meglepő, hogy a végül hegedű-gordonka szólóra és zenekarra komponált mű inkább a klasszikus sinfonia concertante hagyományát folytatja, mint a versenyművekét. Brahms ezzel a darabbal igyekezett újraéleszteni barátságát Joachim Józseffel, a híres hegedűművésszel. A két szólóhangszer alkalmazása egyszerre ad lehetőséget kamarazenei és szimfonikus karakterek alkalmazására, melyek aztán Brahms keze alatt rendkívül tartalmas, három tételes – több mint harminc perc időtartamú – kompozícióvá formálódtak.
A Fantasztikus szimfónia Berlioz egyik legjelentősebb műve, amelyben először alkalmazta az ún. vezérmotívum technikát. Az öt tételes zenemű szöveges programja egy szerelmében csalódott művész látomásait ábrázolja. Az Álmok és szenvedélyek című nyitótételben az „idée fixe” téma első megszólalását halljuk, mely a szerelembe esés pillanatát jeleníti meg. A második tétel egy bál hangulatát idézi fel. A harmadik, mezőn játszódó jelenetben Berlioz festői effektusokra törekszik, természeti idillje a lassú tétel szerepét tölti be. A negyedik tétel egy démoni látomás: a művész álmában megölte kedvesét, elítélték és most a vesztőhelyre kísérik, miközben hatalmas indulót hallunk. A lefejezés előtt a halott kedves alakja újból megjelenik. A Boszorkányszombat című zárótételben a művész temetésén járunk, ahol boszorkányok és egyéb szörnyek tombolnak. Felsejlik a szeretett hölgy alakja is, mely aztán hamarosan torzképpé válik. Az alvilági jelenetbe Berlioz beleszövi a végítélet, a Dies irae gregorián dallamát is, mely parodisztikus jelleggel, egyszerre szólal meg a boszorkánytánc diabolikus hangjaival.
(szöveg: Balogh József)
Claude Magnier legendás bohózatában Louis de Funès 13 év alatt több mint hatszázszor játszotta Barnier szerepét – amit filmen később Sylvester Stallone tett ismertté az egész világon.
“Tündérkirálynő légy a párom” Huszka 150 / Jókai 200 / Strauss 200 Operett gálaműsor a Gödöllői Szimfonikus Zenekar és sztárvendégei előadásában 2025. július 15-én kedden 20 órakor a Gödöllői Királyi Kastély Díszudvarán (esőnap: július 16., szerda 20 óra)
Megalkuvást nem ismerő, őrülten mulatságos betekintés a színház mélyére, ahol a siker és a túlélésért folytatott küzdelem kéz a kézben járnak.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…
Wayne Eagling – Solymosi Tamás / Pjotr Iljics Csajkovszkij A DIÓTÖRŐ Mesebalett két felvonásban
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.