4. Madaras Gergely és Szabadi Vilmos
Weiner: 1. Divertimento
Dohnányi: 2. c-moll hegedűverseny
Bartók: Concerto
Weiner: 1. Divertimento
Dohnányi: 2. c-moll hegedűverseny
Bartók: Concerto
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. december 6. péntek, 19:00
“Magyar virtus”
Weiner: 1. Divertimento
Dohnányi: 2. c-moll hegedűverseny
Bartók: Concerto
Közreműködik: Szabadi Vilmos – hegedű
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
Weiner: 1. Divertimento
Weiner Leó (1885-1960) első Divertimentója 1934-ben keletkezett, eredetileg zongorára íródott. A vonószenekari feldolgozás még fokozottabban tárja elénk szerzőjének fölényes hangszerelési technikáját. A különböző tánctételek népi anyagokat dolgoznak fel, amit Weiner a Néprajzi Múzeum gyűjteményében kutatott fel. A vidám és ötletes dallamvilág ragyogó köntösben tárul a hallgató elé. I. Jó alapos csárdás, II. Rókatánc, III. Marosszéki keringős, IV. Verbunkos, V. Csűrdöngölő
Dohnányi: 2. c-moll hegedűverseny
Dohnányi Ernő (1877-1960) két hegedűversenyt komponált, de több mint harminc év van a hegedűversenyek keletkezése között. A másodikat 1949-ben az Egyesült Államokban írta, a floridai egyetem zenei fakultásának tanáraként. A hangszerelés érdekessége, hogy nem használ hegedűket a zenekarban. Ennek következtében hangszínben egészen mély tónusokat tud elérni. A műből ki kell emelni a szenvedélyes és lírai elemekkel dúsított, a kiegyensúlyozott, szép hangzásokkal szinte Ravel és Debussy érzékeny zenei világát idéző lassú tételt, valamint a lendületes, arányosan felépített rondót, mely életvidám, fergeteges forgataggal zárja le a különösen jó hangulatú kompozíciót. I. Allegro molto moderato, II. Intermezzo, III. Adagio molto, IV. Allegro risoluto e giocoso.
Bartók: Concerto
Bartók Béla (1881-1945) műve, az 1943-ban keletkezett Concerto, az amerikai évek első darabja a négy éves hallgatás után. A betegsége, az új környezet, és a megélhetési gondok mind gátolták alkotó tevékenységében. Ennek ellenére két hónap alatt készült el az 5 tételes zenemű, melyet a Bostoni Szimfonikusok mutattak be a művet megrendelő Szergej Kuszevickij vezénylésével. Bartók a barokk concerto-formát a különféle hangszerek, hangszercsoportok szembeállításával éri el, de alkotása nem neobarokk jellegű kompozíció. Az első tétel, a “Bevezetés” a káoszból kibontakozó elszánt akarat bemutatása, a második, a „Párok játéka” humoros, népi hangulat ábrázolása, a harmadik “Elégia” a mélyponton lévő ember személyes, elégikus vallomása a honvágy és a gyógyíthatatlan betegség megéléséről. A negyedik, a „Félbeszakított közjáték” az erőszak, és a hazafias lelki küzdelem tragikus megélése, az ötödik, a Finale tétel az emberiségbe vetett hit megvallása, életigenlő, virtuózan kirobbanó mozgalmassággal.
“Két kezem formálja, a lábam járja, szívem muzsikája!“ Magyar cigány mesterségek, virtuóz táncok, életérzések...
Megújult műsorral, új fellépőkkel térnek vissza az Illúzió Mesterei Egerbe!
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!