Program


Stravinsky / Mozart / Strauss / Mancusi

Stravinsky / Mozart / Strauss / Mancusi

2019. október 2. szerda 19:30 Zeneakadémia
Stravinsky: Dumbarton Oaks
Mozart: Vorrei spiegarvi oh Dio… K 418
Mozart: Szöktetés a szerájból – Constanza áriája
Strauss: Don Quixote

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. október 2. szerda, 19:30



Miklósa Erika – ének
Kusz Viktória – brácsa
Helecz Dániel – cselló
Vezényel: Guido Mancusi

Stravinsky Esz-dúr concertója a Dumbarton Oaks melléknevet a művet a 30. házassági évfordulójuk alkalmából megrendelő washingtoni Bliss házaspár birtokáról kapta. A szerző neoklasszikus korszakából származó concerto kamarazenekarra íródott és erősen érezni rajta Bach Brandenburgi versenyeinek inspiráló hatását. Ez volt Stravinsky utolsó Európában befejezett műve. A zártkörű előadásra 1938 májusában került sor a Dumbarton Oaks-i birtok zeneszalonjában, miközben a zeneszerzőt épp tüdőgyulladással kórházban kezelték. A nyilvános bemutató Párizsban volt egy hónappal később.

A Vorrei spiegarvi oh Dio…kezdetű A-dúr áriát Mozart sógonője, a rendkívüli hangi adottságokkal rendelkező Aloysia Weber kisasszony számára írta 1783-ban Bécsben. Az eredeti elképzelés szerint Pasquale Antossi operájának, az Il curioso indiscreto-nak betéteként szólalt volna meg, az első felvonás végén. Az opera témája egyébként meglehetős rokonságot mutat Mozart későbbi Cosi fan tutte című operájával. Constanze áriája méltán az operairodalom egyik ékköve. A rendkívüli technikai tudást igénylő áriát Catarina Cavalieri számára írta Mozart, aki korának egyik legünnepeltebb énekesnője volt. A mai estén mindkét áriát Miklósa Erika szólaltatja meg.

Richard Strauss Don Quijotéjának alcíme: “Fantasztikus variációk egy lovagi jellegű témára, zenekarra”. A szerző a búsképű lovag történetéhez klasszikus formamodellt, variációs szerkezetet választ, melyet azonban ezúttal is szélsőséges kifejezési eszközökkel állít a feje tetejére. A jól ismert történet szerint Don Quijote lovagregény-olvasmányai hatására, elveszítvén józan ítélőképességét, elhatározza, hogy maga is kóborló lovag lesz. A műben Don Quijote témája a szólócselló által kel életre, Sancho Panza témáját a basszusklarinét, tenortuba és szólóbrácsa szólaltatja meg. Strauss tíz variácón keresztül vezeti végig a hallgatóságot a történeten.

 

Ajánlatunk


Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon is emberi tulajdonságokkal felruházott - macskái. Eltáncolják és eldalolják életüket.

Az interjúitokban ugattok a rendszer és a hatalom ellen. Az előadásaitok pedig ugyanazt a világot képviselik, ugyanannak a világnak a részei, amitől egyébként annyira szabadulnátok. A ti művészetetek ágyazott meg a politikának.

Ajánló


Ennek a különleges darabjának nincs próbája, nincs díszlete, nincs jelmeze, nincs rendezője. Egy színész életében csak egyetlenegyszer adhatja elő a…

Roman Polanski hasonló című filmjéből készítette nagy sikerű színpadi rendezését, melyet nemzetközi alkotógárdával állított színre a PS Produkció. Eddig több…

Claude Magnier legendás bohózatában Louis de Funès 13 év alatt több mint hatszázszor játszotta Barnier szerepét – amit filmen később…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!