program


Ligeti 100 – „A gigantikus protézis” - Fassang László orgonaestje / Előhang 18:30

Ligeti 100 – „A gigantikus protézis” - Fassang László orgonaestje / Előhang 18:30

A Ligeti-centenárium izgalmas eseményének ígérkezik Fassang László orgonaestje, amelynek közönsége nemcsak a Müpa világhírű instrumentumát hallhatja, de a hangversenyen Hammond-orgona, MIDI-orgona és zongora is megszólal.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Onsdag, 04. Oktober 2023 19:30

Ligeti 100
„A gigantikus protézis”
Fassang László orgonaestje

Műsor:
J. S. Bach: c-moll passacaglia, BWV 582
Ligeti: Volumina
Bach: G-dúr triószonáta, BWV 530
Ligeti: Két etűd - Harmonies, Coulée
Bach: G-dúr fantázia („Pièce d'orgue”), BWV 572
-------
Fassang László: Improvizációk Ligeti Musica Ricercata című zongoraciklusának témáira
Frescobaldi: Recercar Cromaticho post il Credo
Ligeti: Ricercare - Omaggio a Frescobaldi
Ligeti: Hungarian Rock
Fassang László: Improvizáció a Hungarian Rock chaconne-témájára

A Ligeti-centenárium izgalmas eseményének ígérkezik Fassang László orgonaestje, amelynek közönsége nemcsak a Müpa világhírű instrumentumát hallhatja, de a hangversenyen Hammond-orgona, MIDI-orgona és zongora is megszólal, a programot mindvégig kísérő fényfestés a zenéhez a vizuális asszociációk sokaságát társítja, a magyar zeneszerző műveinek társaságában felhangzó Bach- és Frescobaldi-kompozíciók pedig nemcsak stiláris kontrasztot kínálnak, de egyszersmind olyan darabok is, amelyek hatottak Ligeti György gondolkodásmódjára.

„Az orgona egyrészt mindeddig felderítetlen hangszínlehetőségeinek hihetetlen gazdagsága, másrészt (és elsősorban) hiányosságai - tehetetlensége, merevsége, szögletessége - révén keltette fel az érdeklődésemet. Ez a hangszer olyan, mint egy óriási protézis. Izgatott, hogy rájöjjek: hogyan lehet ezzel a protézissel újból megtanulni járni.” E mondatokat Ligeti György fogalmazta meg Volumina című nevezetes orgonaművéről szóló írásában. Amikor tehát protézisről beszél, az nem azt jelenti, hogy a fehér-fekete billentyűk óriási fogsorra emlékeztették (habár ez az ijesztő kép sem volna meglepő a Le Grand Macabre groteszkhez vonzódó szerzőjétől), hanem a mozgás, a járás. Fassang László felfedező útra hív Ligeti világában. Megszólaltatja a zeneszerző orgonaműveit, azokat a Bach- és Frescobaldi-darabokat, amelyek a magyar alkotót inspirálták, műsorának második részében improvizál is Ligeti témáira, a fényfestés mesterei, Besnyő Dániel és Kiss Patrik pedig kötöttséget és szabadságot kombináló munkájukkal képzettársítások végtelen sorát indítják el. A hangverseny két része egy-egy nagy, összefüggő kompozíció, amely mozgósítja a közönség érzékeit és intellektusát.

Orgona, Hammond-orgona, MIDI-orgona, zongora: Fassang László

Közreműködők:
fényfestés: Besnyő Dániel, Kiss Patrik

Rendező: Müpa

Aktuelt


„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

Musicalvígjáték a félreértésekről és a válságon győzedelmeskedő szerelemről, melynek zenéjét a legnépszerűbb magyar előadók dalaiból válogattuk össze. Nyolc ember mulatságos és megható találkozása az online térben a pandémia idején. Sorsuk megváltozásához elég egy téves hívás, egy lelkisegély-szolgálat felkeresése vagy akár egy ételrendelés.

PÅ PLAKATEN


Adott egy fiatal férfi, akinek az apja meghalt, az anyja pedig szinte azonnal újból férjhez ment. Gyanús. Hamletben zavaros indulatok…

A musicalben árva gyerekek egy csapata kószál a háborús front kellős közepén. Egy békés hajlékra vágynak, ahová behúzódhatnak éjszakára. És…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.