program


Ladjánszki Márta – együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG a ’Táncest sorozat meztelen nézőkke

Ladjánszki Márta – együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG a ’Táncest sorozat meztelen nézőkke

Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG

A ‘Táncest Sorozat Meztelen Nézőkkel’ keretében

FIGYELEM! Az előadásra a jegyváltással elfogadja, hogy az előadótérbe lépve az előadók és a nézők is meztelenek. Mindenki így vesz részt az eseményen.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tirsdag, 30. Maj 2023 18:30

Koncepció/koreográfus/rendező: Ladjánszki Márta
Zeneszerző/előadó: Varga Zsolt
Az alkotási folyamatban aktív résztvevő/előadó: Árva László, Dániel Attila, Gálos László, Györke Tímea, Kovács Emese, Ladjánszki Márta, Mórocz Eszter, Szász Zsófia
További együttműködők: az előadások nézői
Külön köszönet: Erdős Balázs, Koroknai Zsolt, Kovács István, Lajti Balázs, Szemessy Kinga, Syporca Whandal
Támogatók: L1 Egyesület, EMMI, NKA Táncművészet és Imre Zoltán Program Kollégiuma, Bakelit MAC, Be SpectACTive!, Creative Europe Programme, NaVKE

www.martaatwork.com

Az UMARMUNG (magyarul: ölelés) felnőtteknek szóló táncszínházi előadás bemutatóját a Bakelit Multi Art Center fogadta be a 2021. Április végén a Be SpectACTive! Projekt keretében, ami program erősen koncentrál az aktív nézői attitűd kialakítására és a közönség bevonásának előmozdítására. Minden megvalósuló projekt – így a mi előadásunk is – elő kívánja mozdítani azt az elképzelést, hogy az elkészült munka erőteljesen inkluzívabb és transz-kulturálisabb céllal hozza létre a kreatív kísérleti folyamatokat. A nézők közösségei aktívan vesznek részt a hajlandóság és érdeklődés kifejezésében, és a művészi produkció új módszereinek kipróbálásában.

Az UMARMUNG alkotói folyamata és előadása kiemelten foglalkozik a fenti témával, és dolgozik együtt a nézőkkel egy olyan térben, ahol a hagyományos nézői és előadói szerepek fokozatosan eltűnnek; s a közösen alkotott térben minden néző előadóvá és minden előadó nézővé is válik.

Az UMARMUNG egy hosszútávú kutatás összefüggő és kiforrott állomása.
Három fő témából építkezik:
• A pandémia okozta intézkedések miatt megszűnő, eltűnő érintés felértékelődése és annak átalakulása (érzelmi és érzékelési, elfogadási helyzetek felismerése, átgondolása, kérdések megfogalmazása);
• François-Auguste-René Rodin francia szobrászművész alkotásait vizsgáljuk meg, és a szobrok a test passzív és/vagy aktív állapotát megragadó hangulat témájával dolgozunk;
• Foglalkozunk a testhez fűződő viszonyunkkal civilként, emberként, művészként stb. (ha egyáltalán érvényes az anyagi valónknak ilyen módon történő szétválasztása).

„A gipszöntvény nem annyira természetes, mint a szobrom; én jobban megőrzöm emlékezetemben a ‘pózt’; mint maga a model, s ezen felül belső életet is adok neki.” (A. Rodin)

Rodin életteli, drámai, szenvedélyes megfogalmazású, érzelemgazdag szobrai a historizmus ellenpólusát képezik, művészete a modern szobrászat kiindulópontja. Érdekes párhuzam, hogy a szobrász önképző művészként kezdte a pályafutását, mert nehezen jutott be azon körökbe, ahol elfogadták látásmódját és részletgazdag ábrázolásmódját; ma világszerte ismert és elfogadott szobrász.
Inspirálódunk azon alkotásaiból, amik első pillantásra megragadnak mindenkit:
A guggoló nő; A katedrális; Bronzkorszak; Az öreg kurtizán; Az örök tavasz; A gondolkodó; A csók; Danaida; Paolo és Francesca; A fájdalom stb.

Az alkotói folyamat támaszkodik az alapcsapat alkotói sokszínűségére: fotós, zenész/zeneszerző, performansz művész mellett táncosok ötleteit rendezzük egybe.

Az emberi testek megmozdulnak, s minden mozzanat potenciális, megkomponált része lesz az előadásnak.

Ladjánszki Márta klasszikus balett, szertorna, jazz és modern tánc tanulmányait Magyarországon és Bécsben folytatta, majd 1996 végén alapítója volt a KOMPmÁNIA Kortárs Táncszínháznak, ahol táncosként és társkoreográfusként dolgozott. 2001-ben csatlakozott az L1 Egyesület munkájához, ahol művészeti alelnökként a mai napig dolgozik. Alkotó-művészként kortárs tánccal foglalkozik Budapesten, mint független koreográfus és táncos. Keresi a lehetőségeket, hogy megmutassa művészetét azoknak, akik érdeklődnek munkája és az emberi testről való gondolkodása iránt.
Ő magából a testből, a belső gondolatokból nyeri az inspirációt, és a belső gondolatokat látható információvá alakítja. Hiszi, hogy mindenki más (nem csak külsőleg), és ettől gazdagabb az életünk. Ezért ünnepli minden darabjában a testet.

Aktuelt


A Vabadaba egy érzés. Pontosabban sokféle érzés. A szerelem 22 árnyalata, ami 22 dalban szólal meg mostantól. Geszti Péter új koncert-estjén egykori Jazz+Az-os partnerével, Váczi Eszterrel kezd újabb zenés kalandba, hogy hol szentimentális, hol ironikus módon szóljon a szerelem csodáiról és viszontagságairól.

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

PÅ PLAKATEN


A nagyszabású musicalt, amelyben a Halál lép elő főszereplővé, az egyik legnépszerűbb zenés színházi darabként tartják számon, 1992 óta hódít…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.