Diótörő
Sardar Tagirovsky: Diótörő - Érzelmi balett egy részben
(Laboratorium Animae Társulat előadása)
Csajkovszkij élete és Diótörő c. zenei műve, valamint E. T. A. Hoffmann A diótörő és az egérkirály című meséje alapján.
Sardar Tagirovsky: Diótörő - Érzelmi balett egy részben
(Laboratorium Animae Társulat előadása)
Csajkovszkij élete és Diótörő c. zenei műve, valamint E. T. A. Hoffmann A diótörő és az egérkirály című meséje alapján.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. január 14. kedd, 19:00
Csajkovszkij egy fontos lenyomatot hagyott a 19. századból számunkra zenei munkássága révén. Diótörő c. balett zenéje az utolsó színpadi műveként egy kuriózummá vált. Sikerei ellenére a szerző elégedetlen volt a színpadi megoldásokkal a Diótörő esetében. Zenéjét mélyebbnek ítélte meg önmaga, vagy akár fontos kortársa, Lev Tolsztoj is. Félt attól, hogy a látvány eltereli a zene sok értékéről a figyelmet.
Gyerekkoromban egyenes forrásokból tapasztaltam meg ezt a zenét és a balettet oroszországban nézőként, hallgatóként. Lenyűgözött minden giccsnek tűnő elem ellenére a zenében rejlő vágy és fájdalom. Mai napig lenyűgöz a monumentalitás mélyén rejtőző magány. Talán a szerző magánya ez, talán a koré, talán mindannyiunké. A Diótörő alakjában van valami tehetetlenség, ami a szerző tehetetlensége is egyben. Vagy bármelyikünk megdermedtsége is lehetne. Bolyongunk a városban és rengeteg inger bűvöl el bennünket pillanatról pillanatra. Elragad a látvány egzisztenciális és cukrozott ereje, pont annyira, amennyire a Diótörő sokszor közkedvelt díszleteinek jellege is. És emiatt a zene lényege sokszor eltűnik, felemészti a látható világ illúziója. A Diótörő nem kel valójában életre. Az álom nem lép be a varázslat birodalmába. Célunk az, hogy a tehetetlenség Diótörőjét felélesszük azáltal, hogy a külső látásról egy belső látás felé tereljük a figyelmünket. És ennek a belső világnak
minden erejét szeretnénk a felszínre hozni az érzelmek és a zene segítségével. Ez egy érzelmi balett lesz, melyben a képzeletünk táncol. Csajkovszkij személyét, lényét érintve. És mindazok lényét, akik hiszik, hogy a képzelet is valóság.
Sardar Tagirovsky
Szereplők:
Fekete Edda, Heletya Orsolya, Horváth Julianna, Mészáros Márton, Nagy Bianka, Nagyabonyi Emese,
Pável Réka, Sütő András, Szacsvai István, Székhelyi Dániel, Verebes Andrea, Vincze Erika, Wrochna Fanni
Rendező munkatársa: Barabás Bálint
Rendező: Sardar Tagirovsky
Az előadás hossza: 110 perc, szünet nélkül
Carl Orff CARMINA BURANA Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar, angol és eredeti nyelvű felirattal
Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök emberi értékekről, de ravaszságról, cselvetésekről és gyarlóságról is.
Zenés Kalandtúra – musical két részben-
3+ 90 perc, 1 szünettel Bábtechnika: kesztyűsbáb, pálcás báb
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!