Program


Csapodárok
6

Csapodárok

Angelo Beolco, közismertebb nevén Ruzante komédiája, a La Moscheta vagyis a csapodár madárka és az őt körülügyeskedő és -udvaroló három férfi, a férj, a koma és a katona széles ecsetvonásokkal megfestett vígjátéki története a mai napig a színpadok kedvelt darabja.
Fotó: Bácsi Róbert László, a fotók…  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, May 13 2022 7:00PM

Ruzante (Angelo Beolco) – Peer Krisztián: Csapodár madárka

“Vannak madárkák, akik ösztönösen érzik, hogy az alfa majd úgyis tovaszáll, ezért valamelyik bétával raknak fészket, de attól még nem lesznek teljesen süketek a dalra.”

Hiába telt el a keletkezése óta csaknem ötszáz év, Angelo Beolco, közismertebb nevén Ruzante komédiája, a La Moscheta vagyis a csapodár madárka és az őt körülügyeskedő és -udvaroló három férfi, a férj, a koma és a katona széles ecsetvonásokkal megfestett vígjátéki története a mai napig a színpadok kedvelt darabja. Bár a maga korában nem egyszer illetlennek bélyegzett reneszánsz komédia korának jellegzetes paraszti és városi figuráit ábrázolja vaskos realizmussal, mégis olyan képet fest az emberi esendőségről, amely minden kor számára ismerőssé teszi. A Radnóti számára a friss Baumgarten-díjas Peer Krisztián, a kortárs magyar költészet különleges hangú alkotója készített a darabból új átiratot. Peer könnyed szemtelenséggel reflektál a darab keletkezésének korára és az azóta eltelt időre; átiratában a korabeli figurák, ügyeskedéseik és viszonyaik kortárs, divatos életfilozófiákként és kapcsolati dinamikákként jelennek meg. A Radnótiban először rendező Szőcs Artur ebből az újragondolt, az embert gyarlóságában is szeretetteli humorral megmutató, szerkesztésében ízig-vérig ruzantei darabból készít magunkkal játékos szembenézésre késztető előadást.

„Miért nincs egy normális férfi? Aki nem birtokolni akar, nem eldicsekedni a hódítással, hanem egyszerűen csak jókat beszélgetni, jókat röhögni, jókat karamellizálni. Lassan építkezni, de közösen és megállíthatatlanul. Akinek kérdései vannak és nem válaszai. Akit nem győz le a realitás. Nem tagadja meg, nem érzi kínosnak a sihederkori lelkesedést. Aki nem erőszakos, de kemény, legalábbis ott, ahol kell, legalább hetente kétszer. Aki este elmeséli a napját, és kíváncsi az enyémre is. Kíváncsi bármire. Hahó, én is ember vagyok. Nem tárgy és nem istennő, csak ember, még ha nő is. Nem azt akarom, hogy én legyek számára a világ, az is rémisztő lenne, hanem együtt felfedezni a világot. Elutazni Firenzébe. Öt percig még ébren maradni szuvidálás után. Álmodj csak kisanyám! Ilyen férfi nincs, nem volt és nem is lesz. Akkor meg nem mindegy, kivel telik el az élet?” - részlet a darabból

Our offer


Jóból is megárt a sok, és ha mindenki egyszerre kapná meg, amire vágyik, senki se lenne igazán boldog.

This summer at the Capital Circus of Budapest, we invite you on an exhilarating journey through time! Close your eyes, take a leap, and travel back 100 years to the fantastic 1920s — an unforgettable decade bursting with energy and style. Who wouldn’t want to step out of a sleek sports car, don a chic floppy hat, and dance to the irresistible rhythms of swing, jazz, or the Charleston?

A szenegáli Youssou N'Dour nemcsak hazája, de általában az afrikai zene egyik legnagyobb hatású alakja, aki nagy befolyást gyakorolt arra, hogy a nyugati világban ismertté váljanak olyan afrikai stílusok, mint a mbalax és a wolof music. Mi több, előbbit, ezt a szenegáli tánczenét ő maga fejlesztette tökélyre, és rajta keresztül jutott el Peter Gabrielig és Paul Simonig, onnan meg a popzene főáramába.

Suggestions


Volt egyszer egy táncdalfesztivál - a Polip Band zenés estje

Alen Menken, Stephen Schwartz és Peter Parnell varázslatosmusicalje Victor Hugo ikonikus regényéből, a Disney rajzfilmje alapján készült. A darab érzékenyen…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.