
Concertino sorozat: Vivaldi, Händel, Bach, Mozart
A Fesztiválzenekar tele van szólistaként is kiváló zenészekkel. Őket hallhatjuk az idén is folytatódó Concertino kamarazenei sorozatban.
A Fesztiválzenekar tele van szólistaként is kiváló zenészekkel. Őket hallhatjuk az idén is folytatódó Concertino kamarazenei sorozatban.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. január 26. vasárnap, 15:30
Gálfi Csaba (brácsa), Juhász Barna (brácsa), Pivon Gabriella (fuvola), Polónyi Ágnes (hárfa) • Koncertmester: Pilz János
Műsor:
Antonio Vivaldi: g-moll concerto két hegedűre, csellóra és vonósokra, RV 578
Georg Friedrich Händel: D-dúr concerto grosso, HWV 323
Johann Sebastian Bach: 6. (B-dúr) Brandenburgi verseny, BWV 1051
Wolfgang Amadeus Mozart: 4. (D-dúr) szimfónia, K. 19;
C-dúr versenymű fuvolára, hárfára és zenekarra, K. 299
A Fesztiválzenekar tele van szólistaként is kiváló zenészekkel. Őket hallhatjuk az idén is folytatódó Concertino kamarazenei sorozatban.
A hangverseny első felében három barokk concerto grosso szólal meg, vagyis olyan művek, amelyekben egy kisebb és egy nagyobb csoport folytat egymással zenei párbeszédet. Antonio Vivaldi L’Estro Armonico, azaz Harmóniai inspiráció című sorozatában tizenkét versenyművet adott közre 1711-ben. A g-moll concerto a velencei hagyomány értelmében háromtételes zene lenne, ám a lassú bevezető külön tétellé nőtte ki magát a darab elején.
Szintén tucatnyi mű található Händel Op. 6-os Concerti grossi sorozatában. A szerző sokat kölcsönzött pályatársaitól vagy épp saját magától; D-dúr versenyművében is ennek halljuk kaleidoszkópszerű eredményét.
Bach 6. Brandenburgi versenyének különlegessége, hogy kizárólag mélyvonósokat használ. Ráadásul az általában dallamot játszó viola da gambát egyszerű kíséretre ítéli, míg a rendszerint elnyomott brácsát főszereplővé teszi. Elemzők a társadalmi rend kritikáját hallják ki a darabból.
A szünet után Mozart kerül középpontba, aki apjával és nővérével európai koncertkörúton volt, mikor első szimfóniáit írta. A mindössze kilencéves géniusz Angliában találkozott Johann Christian Bachhal, ekkori műveiben az ő hatását érhetjük tetten. A zárómű írásakor Mozart már 22 éves volt. Párizsban egy fuvolista herceg és hárfás leánya rendelt tőle kettősversenyt, amely hangszer összeállítását és törékeny líraiságát tekintve – annak ellenére, hogy Mozart állítólag egyik hangszert sem szívelte – egyedülálló az életműben.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Az angol kormánypárt egyik képviselője az ellenzék egyik bombázójával csalja a feleségét, és valószínűleg nem is lenne ebből probléma, ha a hotelszoba ablakában nem találnának meg a randevú éjszakáján egy oda nem illő, férfi hullát… A képviselő a mindig ideges, de nagyon hatékony személyi asszisztensével próbálja megoldatni a helyzetet, de egy hulla mégiscsak egy hulla: a dolog elsimítása legalábbis időveszteséggel és további bonyodalmakkal jár – feltűnik a szerető férje, a képviselő felesége – és a hotel igazgatója sem segít túl sokat, ráadásul egy adott ponton még a hulla is táncra perdül…
Benjamin Britten A KIS KÉMÉNYSEPRŐ Opera egy részben, magyar nyelven, magyar és angol felirattal
szülők közösségi összeomlása 14+ Bemutató 2025.06.05.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!