Program


TOM JONES LIVE
2

TOM JONES LIVE

Tom Jones 50 éves karrierjét lenyűgöző módon a szakadatlan fejlődés jellemzi. Amellett, hogy népszerűsége előadóművészként és lemezkészítő művészként öt évtizede töretlen, 75 évesen a legutóbbi, Long Lost Suitcase, Spirit In The Room és Praise & Blame című albumjairól életpályája eddigi legjobb kritikáit zsebelhette be.  több

Aktuális előadások


Jegyvásárlás

A kritikusok világszerte egyöntetű elismerésüket és csodálatukat fejezik ki mind a felvett műveire, mind a koncertelőadásaira vonatkozóan.

Thomas Jones Woodward 1940. június 7-én született Wales déli részén, Pontypriddben egy bányász családban, ahol az édesapa a Rhondda Valley szénbányáiban dolgozott. Miután 15 évesen otthagyta az iskolát, Jones különféle kétkezi munkákat vállalt, éjszakánként klubokban énekelt, 17 évesen megházasodott, majd lemezszerződést kötött a londoni Decca Records -szal.

Jonest a legkülönfélébb zenék is őszintén érdeklik. Bár olyan slágerekkel került be a köztudatba, mint az It’s Not Unusual, Kiss, Delilah, What’s New Pussycat, I’ll Never Fall In Love Again és az If I Only Knew, mindenekelőtt igazi rhythm and blues művész. A lemezkészítés mindig is fontos volt a művészetében, 1999-es Reload című albuma az akkor 35 éves pályafutása legnagyobb (5 milliós) példányszámban elkelt lemeze volt. Tom kulcsfontosságú szereplője volt Martin Scorsese Red, White & Blues sorozatának, 2004-ben pedig a Rock’n Roll alapjaihoz visszanyúló albumot adott ki Jools Hollanddel. 2008-ban a 24 Hours albumát a kritika igazi különlegességként fogadta, amelyben sok általa írt dal az eleven és gazdag életébe nyújtott betekintést és idézte meg annak egy-egy darabját.

2010-ben irányváltás volt tapasztalható, miután Tom Praise & Blame címen kiadta a 39. nagylemezét. A Praise & Blame mottója a „vissza az alapokhoz” volt, a lemezt pedig teljes egészében élő előadásokból vették fel Angliában, Peter Gabriel bathi stúdiójában Ethan Johns producer (Kings of Leon, Ryan Adams, Ray LaMontagne, Laura Marling, Paolo Nutini) közreműködésével. Az eredmény egy csúcson lévő énekesről tanúskodott, maguk a dalok pedig a lehető legpezsdítőbb előadást csalták ki Tomból és a zenekarból.

A Praise & Blame sikerét 2012 májusában a Spirit In The Room követte. Ismét Ethan Johns producerrel/gitárossal összeállva a bathi Real World Studios-ban a Spirit In The Room – elődjéhez hasonlóan – leplezetlenül mutatja be, hogyan énekli Tom a dalokat úgy, ahogy senki más.  Ethan Johns végigkíséri az albumot, amelyen a legkülönbözőbb szerzőktől hallhatók gyöngyszemek, többek között Richard Thompsontól, Leonard Cohentől, Paul Simontól és Paul McCartneytól. A Spirit In The Room egyszerre egyszerű, nyers és kifejező.

Tomot 2006-ban II. Erzsébet brit királynő lovaggá ütötte, amit mély megtiszteltetésként tart számon. Ugyanilyen megtiszteltetésben volt része 2012-ben, amikor II. Erzsébet gyémántjubileumán léphetett fel a Buckingham-palotában. Hosszú karrierje kiemelkedő eseményei közé tartozik a BRIT Awards legjobb férfi zenésznek és kiemelkedő zenei szereplőnek járó díj elnyerése, a Silver Clef Award-díj és a Silver Clef Award-életműdíj elnyerése, az amerikai Dalszerző Hírességek Csarnokába történő beiktatása, a GQ „Év embere” cím elnyerése és a tekintélyes egyesült királysági Music Industry Trust Award-díj elnyerése. Animációkban is megjelent, például A Simpson családban, a Szuperdod kalandjaiban és az Eszeveszett birodalomban, illetve szerepet kapott Tim Burton Támad a Mars! című filmjében is. 2012-ben kapta az első olyan színészi szerepet, amikor nem saját magát alakította; a Sky Artsnak forgatott „Playhouse Presents: King of The Teds” sorozatban Brenda Blethyn és Alison Steadman oldalán.

A 2014-es igen sikeres turnéév színvonalát emelte, amikor Tom Melbourne-ben lépett fel, Ausztrália legrangosabb sporteseményén, az Ausztrál Futball Liga nagydöntőjén a Melbourne-i Krikett Stadionban, Ed Sheeran társaságában. Később még ugyanebben az évben felkérték, hogy vegyen részt Neil Young Bridge School Benefit névre keresztelt jótékonysági koncertjén, ahol a Florence + The Machine-nel, a Soundgardennel, a Pearl Jammel, Brian Wilsonnal és sok más hírességgel osztozott a színpadon. Az Egyesült Királyságba visszatérve örömmel zárta az évente megrendezésre kerülő BBC Music Awards- díjátadót, ahol Paloma Faith, egy többszáz tagú kórus és a BBC Koncertzenekar kíséretében tisztelgett az előző év fantasztikus zenéi előtt.

2015-ben Tom folytatta zsűri szerepét a The Voice UK zenei tehetségkutatóban Will.i.am, Rita Ora és Ricky Wilson társaságában. Februárban fellépőként hívták meg a Bob Dylant kitüntető MusiCares Person Of The Year 25. díjátadóra olyan zenei nagyságok mellett, mint Bruce Springsteen, Beck, Jack White, Bonnie Raitt, Willie Nelson és még sokan mások. A rá következő este az 57. Grammy-díjátadón énekelt. Mozgalmas turnéhónapok után Sir Tom Over The Top And Back (Penguin Books) címen megjelentette első önéletrajzi könyvét és a hozzá írt Long Lost Suitcase (VirginEMI/Caroline) című lemezét, melyek nemzetközi promóciójában aktívan részt vett. Különleges kétórás zenés televíziós műsor házigazdája és fő előadóművésze is volt zenészbarátaival, ahol a BBC Children In Need jótékonysági szervezetének gyűjtöttek adományokat.

2016 nehéz, ám mozgalmas év volt Sir Tom előadóművészi és turnééletében, hiszen meg kellett küzdenie azzal a gyötrő fájdalommal, amelyet gyermekkori barátja és egyben felesége, Melinda elvesztése okozott 59 év házasság után, 2016 áprilisában. Tom és zenekara új szintre emelte az előadásait, amelyeket lelkes tudósítások követtek Európában és Amerikában. Ősz felé közeledve Sir Tom visszatért az ITV The Voice UK műsorába (2017- ben kerül adásba), hogy új tehetséget mentorálhasson. Az év pozitív lezárása egy váratlan németországi kitérő azért, hogy nem kisebb sztárral, mint magával Helena Fischerrel léphessen fel.

Sir Tom igazi élő legenda, azon kevés zenei előadók egyike, akik a modern popzene hajnalán kezdték meg a pályájukat, és a mai napig fontos lemezekkel és fellépésekkel folytatják pályafutásukat. Magával ragadó előadása zenei korszakokon és műfajokon ível át, nincs tekintettel a társadalmi különbségekre, és fiataloknak és időseknek, férfiaknak és nőknek, a mainstream és a rétegzene rajongóinak egyaránt szól. Sir Tom esetében mindig is a dal ereje és a hang ereje számított.

Ajánló


A kaliforniai Palo Altóban működő El Camino Ifjúsági Szimfonikus Zenekar (El Camino Youth…

Koncz Zsuzsa a magyar popzene egyik legnagyobb élő legendája, akin nem fog a…