Program


Telemann: Brockes-passió / Húsvéti Hangverseny

Telemann: Brockes-passió / Húsvéti Hangverseny

Ha a passióműfajról esik szó, a magyar zenekedvelő közönség elsősorban Johann Sebastian Bach két alapművére, a Máté- és a János-passióra gondol. Holott a barokk korban más szerzők is alkottak sokszor játszott és sikeres műveket, amelyek ebben a formában idézték fel Krisztus szenvedéstörténetét.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. március 22. csütörtök, 19:30

A Müpa közönsége 2016 márciusában ismerhette meg Howard Arman vezényletével, a Magyar Rádió Énekkara és a Capella Savaria előadásában, kiváló énekes szólisták közreműködésével Händel Brockes-passióját. A mostani hangverseny az egy évvel korábbi szerves folytatásaként értékelhető. Barthold Heinrich Brockes, a megbecsült hamburgi tanácsos, jeles költő és író, a német felvilágosodás jellegzetes alakja ugyanis 1712-ben olyan passiószövegkönyvet hozott nyilvánosságra Der für die Sünde der Welt gemarterte und sterbende JESUS (A világ bűneiért kínhalált szenvedő JÉZUS) címmel, amely a maga korának számos zeneszerzőjét megihlette: a szöveg másfél évtizeden belül harminc kiadást ért meg, és többek közt Reinhard Keiser (1712), Georg Philipp Telemann (1716), Johann Mattheson (1718), Johann Friedrich Fasch (1723), Gottfried Heinrich Stölzel (1725), Johann Caspar Bachofen (1759) is megzenésítette. Mi több, a Brockes-szöveg hatása Bach két ma ismert passiójában is kimutatható, részben konkrét szövegrészletek felhasználásában, részben a Brockes által kezdeményezett, drámai dialógusforma alkalmazásában.
Érdemes tehát a tavalyi Händel-élmény után most azt is megtudni, hogyan zenésítette meg a kor egy másik zeneszerzője, Bach jó barátja és kertesztkomája, Telemann a nevezetes passiószöveget.

Vezényel: Vashegyi György

Közreműködők:

Baráth Emőke: szoprán
Bernhard Berchtold: Evangélista
Uwe Stickert: Péter
Johannes Weisser: Jézus
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar

Ajánlatunk


Moliére komédiázik. Kifiguráz bennünket. Félelmeinket, öncsalásainkat, kicsinyességünket. Ez utolsó színdarabja. 1673. február 17-én a Képzelt beteg előadása közben a címszerepet alakító Molière a színpadon rosszul lesz, és még aznap meghal.

Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”

Ajánló


Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az…

Babaróka 3+ 100 perc, 1 szünettel Bábtechnika: bunraku

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!