Matador (1986) / MÜPAMOZI / Pedro Almodóvar szenvedélyes világa
Matador - spanyol nyelven, magyar felirattal
több
Matador - spanyol nyelven, magyar felirattal
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. február 26. hétfő, 19:00
Első három filmje után Pedro Almodóvart filmes fenegyerekként könyvelték el, aki hivatásszerűen botránkoztatja meg a nézőket. Érthető. Volt bennük drog, szexuális mindenféleség, erőszak, bosszú, antiklerikalizmus, mindez giccsel elegyítve. Kultfilmmé váltak a spanyol rétegközönség körében. Negyedik filmje, a Matador kicsit távolabb lép. Bár jó szándékú kritikusok és esztéták szívesen minősítik melodrámának, szürreális, naturalisztikus, ám romantikus filmnek, ne szépítsünk: erotikus thrillerrel van dolgunk - misztikus beütéssel.
Az már Almodóvar mestersége és művészete, ahogyan ebbe a buja és bűnös históriába beépíti mindmáig ható kis drámáit. A gyermekeik életét megbéklyózó anyákat, a bűn átvállalásának vétkét, a férfit, aki vágyik a nő alávetettségére, bábuként való kezelésére. És ott vannak ebben a filmben a következő három évtizedben kiteljesedő elemek. A média, amelyet nem érdekel az igazság, a filmidézet, az öltözék, a smink, a hajviselet hihetetlenül pontos és tudatos használata, a sokatmondó enteriőrök, a fetisizmus határát súroló tárgyak. A múló és nem múló sebek, a testi hibák. Az erkölcsi kérdések, amelyek olykor már a 18. század morálfilozófusait idézik. És természetesen a vér, amely jelentős szerepet kap a Matador drámájában. Többféle szerepet is, hiszen a gyilkos vért ont, a matador - foglalkozásából adódóan - szintén, de ezt a filmet egyéb misztikumai mellett átjárja egy kis vámpírizmus is. Szóval felkavaró és nehezen feledhető. Nem fog rajta az idő.
A vetítés a budapesti Spanyol Nagykövetség együttműködésével valósul meg.
Közreműködik:
Réz András: házigazda
Urbán András: A hallgatás poétikája a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház vendégjátéka a Kultúrbrigád szervezésében
Moliére komédiázik. Kifiguráz bennünket. Félelmeinket, öncsalásainkat, kicsinyességünket. Ez utolsó színdarabja. 1673. február 17-én a Képzelt beteg előadása közben a címszerepet alakító Molière a színpadon rosszul lesz, és még aznap meghal.
A vígjáték egy izgalmas, kalandos utazáson keresztül, rengeteg humorral világít rá a középkorú nők és a változó kor kikerülhetetlen nehézségeire. Megmutatja, hogy mi nők képesek vagyunk megbirkózni ezekkel a kihívásokkal - ám minden könnyebben megy öniróniával, sok nevetéssel, különösen akkor ha számíthatunk a férfiak támogatására.
Dumaszínház est
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a…
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!